Kínos, hogy a Most vagy soha! 6 milliárdos büdzséjéből nem futotta egy történészre
Hermann Róbert történész fogalmazta meg a szakértői kritikát Rákay Philip filmjének ordító történelmi baklövéseiről.
Hermann Róbert történész fogalmazta meg a szakértői kritikát Rákay Philip filmjének ordító történelmi baklövéseiről.
Rekordbevétellel nyitott a mozikban a Most vagy soha! – hirdeti a film forgalmazója, és még az állami hírügynökség is lehozta, milyen jó számokat hozott minden idők legtöbb közpénzből készült magyar filmje. Megnéztük, igaz-e ez.
Lajos Tamás, a jelenlegi filmtámogatási rendszer egyik legtöbb támogatást elnyerő producere jegyzi.
Az Associated Press haditudósítóinak filmje után egyszerűen elfogynak a szavak. A napokban Oscar-díjat nyert 20 nap Mariupolban minden egyes képkockája felkavaró és feszültséggel teli, és kendőzetlenül mutatja be az oroszok által összeroppantott ukrán város igazságát. Kiköveteli, hogy bár könnyebb lenne megtenni, de ne nézzünk félre az ukrán emberek élet-halál küzdelme láttán.
Afféle fricska gyanánt a hatmilliárdos Petőfi-filmmel egy napon mutatták be a magyar mozik Hajdu Szabolcs állami támogatás nélkül, a Most vagy soha! költségvetésének kétszázad részéből készült új filmjét, a Kálmán-napot. Míg abban hatmilliárdból minden percbe két tűzijáték is belefért, de gondolat semmi, ebben egyszerűen csak emberek beszélgetnek. És ez mégis többet ér, mint bármilyen látványorgia.
A csatorna biztosra ment: Franciaország egyik legnépszerűbb sorozatának készítette el a magyar verzióját, jó színészekkel és különösebb gyomorfájdalmak nélkül fogyasztható, vicceskedésbe oltott bűnügyi történetekkel.
Miriam Margolyes színésznő szerint ezek a történetek gyerekeknek szólnak.
Persze, nem hatmilliárd forintból.
Rákayék Petőfi-filmje elsöprő többségben kapott egycsillagos értékelést.
Minden idők legnagyobb hazai filmes költségvetése arra ment el, hogy a Most vagy soha! a jó ízlést hírből sem ismerő alkotói megmutassák: mi is tudunk kicsit sárga, kicsit savanyú, B kategóriás akciófilmet készíteni, akár Petőfi Sándorról is, az első magyar Jediről, akit az első magyar Terminátor üldöz megveszekedetten. Kritika.
A propagandistából lett producer arról is beszélt, hogy bár már rengetegszer látta a saját filmjét, még így is minden alkalommal „van három-négy-öt olyan pont” benne, amikor „nyeli a könnyeit”.
Sosem volt ennyire centralizált és kizárólagos a magyar film állami finanszírozása, miközben semmi sem indokolja, hogy a források szinte száz százalékát a kormány saját kultúrpolitikája irányában terelje.
Stone korábbi életrajzában már írt az esetről, de akkor még nem nevezte meg a szóban forgó hollywoodi filmmogult. Most azonban a nevét is kimondta.
A HVG-nek adott interjúban a Szegény párák berendezője azt mondta, egyáltalán nem volt biztos abban, hogy megnyerik a díjat.
Érkezik Christian Bale új filmje, Paul Thomas Anderson pedig Leonardo DiCaprio és Sean Penn főszereplésével készíti új moziját.